• Анонимни Алкохолици - Форум • Виж темата - Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Мнениеот katerinaleksandrova » Пон Май 21, 2012 12:06 pm

    Четвърта стъпка – Направихме претърсващ и безстрашен анализ на себе си.

    Целта да се предприеме морална инвентаризация е да се разкрият вредните характерни черти на нашите алкохолишки личности,
    да ги елиминираме от нас и
    да изградим нови личности, които с помощта на Програмата на Анонимни Алкохолици като „Начин на живот”, предлагаме да развием.
    Използвания в АА термин „личност” се занимава с развитието на нови характерни черти, които са необходими за нашето възстановяване от алкохолизма.
    Това няма отношение към личното обаяние и излъчване, излъчващи се от нашето физическо здраве, красота и чар.
    Ние оценяваме АА личността чрез АА зрелостта, която се доказва с такива качества като :
    Сила и разбирането за Сила, по-велика от нас,
    отказване от егоцентризма,
    практикуване на чесност,
    смирение,
    разбиране,
    прошка,
    готовност за признаване на грешките,
    поправяне на щетите,
    служба към другите и пример за щастлив трезвен живот.

    Преди да зяпачнем да се надяваме да развиваме тези качества, които биха създали желаната от нас АА личност, ние трябва да открием причините да нашето безсилие пред алкохола; ние бихме искали да знаем защо сме във война със самите себе си; ние предлагаме да разкрием и да изучим ограниченията, които алкохолизмът е поставил в живота ни.
    Ние се надяваме да излезем и надмогнем нашите алкохолишки ограничения, да сложим в ред нашят алкохолишки живот, така ние проверяваме нашите алкохолишки личности, „да открием пропуските в нашият нрав, които са причина за провалите.”
    Тежестта на нашият алкохолен проблем е дълбоко заседнал; той включва егоцентрични навици, физическото здраве, емоциите, и погрешни схващания, придобивани през много дълъг период от време. Те да изтискали душевните ни сили, отслабили са физическата ни устойчивост, и са спонсорирали безумните мисли и действия.
    Това ни е причинило екстремно душевно и физическо страдание, и ни е довело до безпокойство и страдание за другите.
    Арестуването на нашия алкохолизъм не е възможно докато не получим познание за нашите дефекти; следователно, ние предприемаме крайни стъпки за коригиране на нашите физически, душевни, и духовни недъзи, когато ние предприемаме търсене и безстрашна морална инвентаризация на себе си, когато ние правим това задълбочено, целенасочено и когато ние разумно извиняваме другия човек до нас и истински представяме грешките си.
    Аватар
    katerinaleksandrova
     
    Мнения: 57
    Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 6:54 am

    Re: Малката_Червена_Книжка_Чeтвърта_Стъпка

    Мнениеот katerinaleksandrova » Сря Май 23, 2012 11:09 am

    Начинаещият няма как да пропусне да бъде впечатлен от внушителния брой недостатъци, които ще открие и ще пожелае да промени.
    Предупрежедението, което трябва да се спазва, предприемайки Четвърта Стъпка, е че малцина от нас са ГОТОВИ ДА СЕ ОТКАЖАТ ОТ ВСИЧКИТЕ СИ НЕДОСТАТЪЦИ. Ние бихме пожелали да скрием някои от тях и по този начин ние попадаме неочаквано на бъдещи неприятности под формата на
    непълно възстановяване, което обаче не е планът на Програмата за възстановяване на Анонимни Алкохолици.
    Тази стъпка ни извиква за радикална инвентаризация; нашата Програма не е съгласна с половинчати мерки или действия; пълното възстановяване е нашата цел.
    Резервите осуетяват тази цел. Те крадат от душевният комфорт, който е обещан при задоволителна трезвост. Нека да бъдем умни и мъдри и да приложим инвентаризацията на 100 %.
    Моралната инвентаризация за времето, в което сме пили, не се прави бързо, нито пък е лесно установима. Ние откриваме много объркани и заплетени моменти, които изискват изучаване и медитация.
    Тя трябва да бъде честна, искрена, и пълна / цялостна /.
    За да бъде ефективна, трябва да бъде писмена инвентаризация, тъй като тя ще бъде по-късно проверена отново и често допълвана. Душевната себеоценка е почти допълнение към писмената инвентаризация. Тя е необходима, но не е достатъчна сама по себе си.
    Опипът ни е научил, че тази стъпка би трябвало да бъде стартирана изведнъж, но да остане отворена за бъдещи допълвания и справки, така че през целия процес на душевно и духовно изчистване, тя да може да бъде попълвана с нови бележки, които ще представят сами себе си.
    Кратката дискусия за някои непълноти, допуснати в тази книга, е напълно несъответстваща на мисълта и времето, от които ще имаме нужда, прилагайки тази Стъпка за нашия алкохолен проблем.
    Справката с абзац от 20 до 44, Пета Глава, в книгата Анонимни Алкохолици, показва детайлизирана дискусия на Стъпка Четири. От тези страници, вие ще се научите за начина, по който нашите създатели препоръчват да работим по инвентаризациите си.
    Вие ще откриете, че разнообразните прояви на егоцентризма са без съмнение коренът на нашите беди и че някои от проявите му се изразяват под формата на резентмънт-нечесност-самосъжаление-ревност-критикуване-нетърпимост-страх-гняв
    Аватар
    katerinaleksandrova
     
    Мнения: 57
    Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 6:54 am

    Re: Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Мнениеот katerinaleksandrova » Вто Май 29, 2012 11:39 am

    „Резентмънт”

    Резентъмнтът е характерен за всички алкохолици. Ние никога няма да сме избавени от него и тъй като той изглежда неуловим и мъгляв, си отмъщава чрез конкретни начини с разрушителна сила и енергия. Резенмънтът е динамит за алкохолика.
    Изучавайки Книгата на Анонимни Алкохолици, на нас ни се напомня, че „резентмънтът е виновник номер едно.” Той разрушава повече алкохолици, отколкото което и да е друго нещо. От него водят началото си всички форми на душевни заболявания, защото ние не сме само душевно и физически болни, ние сме духовно болни. Резентмънта е чисто душевно пиянство. Ние трябва да го излекуваме душевно и духовно, за да останем физически трезви.

    "За да се справим с резентмънтите ние ги описваме на лист. Ние описваме хората, институциите и законите, на които сме ядосани. Ние питаме себе си защо сме ядосани. В повечето случаи ние откриваме, че нашата себеоценка, нашите връзки /включително сексуални/, нашите амбиции са наранени или застрашени. Така ние сме огорчени; ние сме се разпалили.”
    Съставете вашият списък с недоволство и яд;
    вижте кого сте затворили във вашият кръг на ненавист;
    определете защо го държите там.
    Дали животът ви ще стане по-щастлив заради този резентмънт ?
    Дали те наистина са виновниците ?

    Създателите на Анонимни Алкохолици отговарят на въпроса с определено твърдение : „ Ясно е, че живот, който включва дълбоки резентмънти, води само към безполезност и нещастие. Точният обхват, който позволяваме те да имат, определя това, дали не прахосваме часовете от живота си, които биха могли да си струват живеенето.

    Те обясняват, че резентмънтите спират поддържането на духовното състояние и духовното израстване, които са единствената надежда на алкохолика, защото без светлината на този духовен опит, лудостта на алкохолизма се завръща и ние пием отново.

    Нечестност

    „ Тези, които не се възстановяват чрез помощта на нашата Програма са обикновено мъже и жени, които не са се отдали на Програмата и които по природа са неспособни да бъдат чесни със себе си."

    Нечестността изисква малко допълнително пояснение. Тя няма място в нашата Програма. Тя трябва да бъде елиминирана, ако искаме да успеем във всичко.
    Честността със себе си, с Бог и със своя другар, това е ключовият камък в изглаждането на моста на Анонимни Алкохолици, който има за задача да премости алкохолишката пропаст на пиянстването до щастлива трезвост.
    Без честност Програмата на Анономни Алкохолици би била един колеблив, лицемерен път на живот. Практикуването на нечестността под каквато и да е форма помага да се разруши алкохолишката защита срещу първото питие, което е напълно възможно той да изпие, ако не е честен съм себе си.
    Аватар
    katerinaleksandrova
     
    Мнения: 57
    Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 6:54 am

    Re: Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Мнениеот katerinaleksandrova » Пон Юни 04, 2012 12:13 pm

    Критикуване

    Критиката, форма на негативна присъда, е абсолютно несъвместима с нашето братство. Това е нещо като черната овца в семйството на АА; злонамерената кариера на кавги и недоволства. Това ни лишава от душевния мир и задоволителната трезвост.
    Добронамерения съвет, който е предложен, може да бъде много по-полезен и е окуражаващ заради своята искреност; но не критиката.
    Това е напълно противоположно на АА личностите, които ние се опитваме да развием. Това не е жест на сътрудничество, който да показва приятелски интерес,
    по-скоро деструктивна сила, която поражда самосъжаление, ревност, резентмънти и болни намерения.

    Общата цел на Програмата на Анонимни Алкохолици е Трезвостта.
    Критиката няма място при помагането, нито индивидуална, нито групова, за да се спечели или поддържа ТРЕЗВОСТТА.
    Търсенето на грешки и клюките ще разрушат резултатите от най-конструктивното АА усилие. Те благоприятстват лоши цели, така че би трябвало да бъдат контролирани с толерантност и разбиране, по такъв начин ние обуздаваме нашите наклонности към критикуване.
    Ако трябва да правите сделка с критикуването, ограничете практикуването му със самокритиката.

    Самосъжаление

    Самосъжалението не се разглежда принципно от алкохолиците като специфична нараняваща емоция. Ние всички сме си позволявали в различни форми самосъжалението, като най-общия за нас, е видът самосъжаление, което сме практикували по време на мъките от махмурлука. Други форми на самосъжаление са свързани с резентмънтите и нараняванията, причинени от реални или измислени грешки, от действията на Бог, от лошия късмет, или болест.
    Самосъжалението често е катогорично недоволство срещу обстоятелствата от нашите собствени действия, когато ние чувстаме съжаление към нас самите, и допускаме негативно отношение към живота.
    Докато не видим в тази емоция доказателства за наличието на резентмънт и докато не осъзнаем, че това ни води до неправилно отношение към живота и към тези, с които сме свързани, ние не може да разберем необходимостта от елиминирането и.
    Алкохоликът трябва да освободи себе си от всички форми на резентмънт; неговото щастие в живота зависи от отношението му и служенето на другите хора.
    Той не може да си позволи да подложи себе си на самосъжаление, поради взаимовръзката му с резентмънта и комплексите за малоценност.
    Също така то забавя възстановяването от алкохолизма, като затваря съзнанието към разумните и благотворни възможности за него; то /самосъжалението/ поощрява егоцентричното мислене, което би трябвало да се насочи към разбиращия Бог и към изграждането на съкровена връзка с Бог.

    Емоционалната зрелост и АА растежа се спират от самосъжалението.
    Тази крайна форма на егоцентризъм показва липса на вяра и се противопоставя на духовното израстване.
    Ние търсим Божията помощ за лекуване на по-сериозните недостатъци на характера ни.

    Лечение

    Озъзнаване на самосъжалението.
    Молитва този недостатък на характера да си отиде.
    Развиване на разбиране към нашата трезвост.
    Благодарност на Бог за трезвостта ни.
    Помагане на друг алкохолик.
    Така ние развиваме нова духовна сила, която изгонва страхът и зависимостта.
    Така ние елиминираме самосъжалението.
    Аватар
    katerinaleksandrova
     
    Мнения: 57
    Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 6:54 am

    Re: Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Мнениеот katerinaleksandrova » Пет Юни 08, 2012 12:24 pm

    Ревност.

    Малко от нас, или някои от нас, мъже или жени, се изплъзват от това емоционално чудовище.
    Неговата ширина и дължина са страхът и самосъжалението.
    Неговата дълбочина е гневът, резентмънта и разстройването.
    Ревността, като активно състояние на човека и на неговата личност, на неговият талант или персонални качества, могат буквално да изтормозят човешкия ум, като злокачествен тумор, да го наранят и разрушат.
    Начинаещият, който отделя време за да анализира ревността, открива в нея съчетание на всички нейни любими несъвършенства. Вие сте посъветвани да направите този анализ и така да запознаете себе си с тази нараняваща форма на душевно пиянство. Претърсване за „бели петна”, които водят алкохолиците обратно към натрапчивото пиене.
    Подробното проучване на този емоционален убиец ще покаже поразителен брой на духовни недостатъци.
    Те могат да се покажат в мека до умерена или пасивна форма, но въпреки това те всички са тук :
    Самосъжаление-
    Резентмънт-
    Нетолерантност-
    Нечестност-
    Критика-
    Подозрение-
    Гняв.
    От това проучване ние научаваме, че страхът и чувството за безсилие ги спояват всички тях заедно.
    Добре би било да се избягва тази сложна емоция, която може така лесно да изложи на опасност душевното здраве на алкохоликща, и да го доведе до резентмънт, до мъчителна злоба и пиянство.

    Нетърпимост

    Липсата на толерантност има голяма връзка с онова първо питие, пред което, при дадени обстоятелства, алкохоликът не може да устои.
    Това положение е налице, когато се живее във физическото изтощение, когато реалностите на живота стават прекалено изискващи за нашето време и енергия, когато душевното напрежение е голямо, когато резентмънта в къщи или на работа стане непоносим, когато работата е слабодоходна, когато ние се чувстаме изморени от свръх активност или сме изправени пред други объркващи и подлудяващи обстоятелства.
    Ние чувстваме, че положението е достигнало точката на кипене; ние ставаме нетърпими към тях, и така ние се напиваме.
    Ние не би трябвало никога да забравяме нетърпимия махмурлук и безнадеждността на компулсивното пиене, или да не заравяме Божията помощ за премахването им.
    Ние имаме още повече нужда от Божията помощ с новите проблеми. Да не очакваме, че Бог ще ги отстрани за една нощ. Практикуването на толерантността е част от възстановяването. Тя подпомага духовния прогрес и ни помага да контролираме емоциите си. Тя „отглежда” задоволителната трезвост.
    Наличието на нетърпимост в някой член от АА не е добър знак. Това показва липса на баланс и е свидетелства за симптоми на нестабилно душевно и духовно състояние.
    Нашето отношение към толерантността, където тя би трябвало резонно да се очаква, се отразява на нашето разбиране и практикуване на философията на АА като „Начин на живот”.
    Алкохоликът много последователно е нарушавал толерантността на човечеството. Той има много за компенсиране в този смисъл, и би трябвало да промени своето поведение изведнъж, показвайки съобразяване там, където е необходимо.
    Ние не допускаме, че толерантността в неподходящи ситуации може да има полза и е проява на добър вкус. Бог ни е дал интелигентност да разганичаваме доброто от лошото; следователно, ние откриваме точно толкова вреда в проявяването на толерантност при неправилна мисъл или поведение или действие, колкото и в проявяването на нетолерантност при правилни и добри неща.
    Предпазливостта при използването на толерантността е необходима, но ако ние практикуваме Програмата на АА като „Начин на живот”, ние ще започнем да откриваме, че срещаме вече наполовина по-малко хора, с които сме били нетолерантни. Толерантността към всички нови и стари членове, които искрено са опитали да живеят тази ПРОГРАМА, Е ОСНОВА В НАШЕТО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ ОТ АЛОХОЛИЗМА. Ако те честно са се опитали да направят АА техен „Начин на живот”, ние дължим на тях нашата помощ.
    Не е мъдро да сме нетърпими към събития, които ние не можем да променим; Програмата на АА ни съветва да придобием едно разбиране за Божията воля. Обстоятелството, което не може да бъде променено, може и да е срещу Божията воля. Ние би трябвало да не поглеждаме на това с нетолерантност, а по-скоро да насочим времето си и енегрията си в някоя дейност, която може да бъде полезна, конструктивна, и където задоволителни резултати са възможни и очаквани.

    „Боже, дай ми смирение за да приема нещата, които не мога да променя,
    смелост, за да променя нещата, които мога,
    мъдрост, за да позная разликата между едните и другите.”
    Аватар
    katerinaleksandrova
     
    Мнения: 57
    Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 6:54 am

    Re: Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Мнениеот katerinaleksandrova » Чет Юни 28, 2012 12:58 pm

    Страх

    Тенденцията, която показват алкохолиците, които не вземат под внимание страхът, като съдействащ за развитието на алкохолизма, често е причина новодошлите да недооценят неговото значение в своите инвентаризации. Те погрешно свързват страха с малодушието и не намират връзка и така той липсва там.
    Въпреки това страхът има много голяма връзка с пиенето им и пълното познание за това е съществено за тяхното възстановяване. Страхът е емоция, която има определено място в живота на всички човешки същества. Първобитният човек не би могъл да оцелее без него. Опитът го е научил да се страхува от опасните и разрушителни неща, срещу които той е безсилен, и страхът тогава го е снабдил с допълнителна енегрия, която е необходима за да избегне или да избяга от тях.

    Когато е използван за действителни цели за самосъхранение, страхът ни дава предупреждение и предпазливост, които са необходими за нуждите на всеки ден живот. Страхът ни напомня да предприемем безопасни действия и да защитим семействата си срещу бедността и болестите. Под неговият импулс ние придобиваме енегрия за да строим къщи, да работим, за посрещаме реалността и да поемаме отговорност.

    Бидейки алкохолици, ние сме използвали някои от позитивните страни на страха, но главно сме използвали негативните такива, като сме се специалицирали в много голяма степен в тревогата, ужаса, безпокойството, несигурността, и предчувствието за беда и зло, които винаги ни изглеждат, че са точно зад ъгъла. Обременени със страховете от махмурлука и алкохолишкото безсъние, ние сме крили алкохол навсякъде в домовете си.

    Страхът от истината ни е изпълвал с ужас и несигурност. Тревогата постоянно блокира нашите усилия да прикрием зависимостта, да поддържаме лъжите, да избягаме от нашите кредитори. Страхът от влияние, от обществено мнение, от загуба на дома и финансите, спира душевния мир.
    Негативните страни на страха присъстват в инвентаризациите ни. Да се върнем на абзац 24, глава 5 от Голямата Книга, която ще ни даде примери за страховете в живота ни и ще подчертае начинът за класифицирането им. Част от нашата личностна промяна се центрира около разбирането и лечението на тази емоция.
    Програмата на АА не се основава на страхът. Това е духовна програма „Начин на живот”, който се опира на Сила, по-Висша от нашата собствена, на вярата в Сила, по-Велика от нас самите, която да преодолее страхът и другите дефекти на нашите алкохолишки личности. Видяли сме членове на нашето братство да се опитват да открият задоволителна трезвост, като се опират на своите опити на самообразование, като са мотивирани от страхът си от алкохола. Те не остават дълго трезви. Ние сме запознати, че те са се опитали да се защитят от пиенето чрез пълно въздържание и избягване на барове и нощни клубове при допускането, че те биха били силно изкушени от тази среда. Благодарение на техния опит, ние вярваме, че такова извън нормата безпокойство, е знак за нерешителен опит за действия по Програмата, и е в действителност едно непризнато желание да се пие отново.

    Нашата Книга Анонимни Алкохолици казва, „Съгласно нас всеки план за борба с алкохолизма, който се основава на предпазване на болния от съблазни е обречен на провал. Ако алкохоликът сам се опитва да се предпази, това може да му се отдаде за известно време, но обикновено опита завършва с по-силна експлозия от преди. Ние сме опитвали тези методи. Тези опити да се извърши невъзможното са се проваляли.
    Затова нашето правило гласи да не избягваме местата където се пие, ако имаме основателна причина да бъдем на тези места.
    Вървете или стойте на страна, както прецените че е най-добре. Но преди да тръгнете трябва да сте сигурни, че стоите на здрава духовна основа и че мотивите ви за да отидете са основателни.”

    Да се стои на здрава духовна основа е важно нещо, но ние не трябва да пропускаме факта, че ние имаме определен дял, който трябва да свършим. Бог може да ни помогне само ако ние сме готови и се опитваме да правим добро.
    Осъзнаването, че изкушението ще бъде винаги реално и че ние никога няма да можем успешно да си го признаем преди това, би ни завело много близо до Бог за помощ.
    Ние нямаме познание за това как и кога необходимостта да пием ще дойде. Ние знаем, че тя ще дойде, въпреки всичко, и че ние не можем да чакаме докато тя надвисне над нас. Ние трябва да се подготвим с вяра и молитва за тези часове, в които ще имаме нужда да пием.

    Първа и Втора стъпка предлагат ние да стигнем до разбирането на всички наши алкохолишки проблеми. Ние никога не забравяме за нашата безпомощност и безсилие пред алкохола и за безумното поведение и за неконтролируемият живот, до които то води. Животът дава в подкрепа на тази теория много пиянски мечти. Мечтите, които са така реални, и които ни изпълват с огромни угризения на съвестта и обуславят нашата решителност да спечелим задоволителна трезвост.
    Ние трябва да признаем, че сме алкохолици, това е добре за нас да се направи. Всички членове би трябвало да се стремят да възпитат една честна, реалистична оценка за това какво им причинява алкохола, като частична застраховка срещу възможното връщане към пиенето. Това не съдържа в себе си използването на страх, а по-скоро на интелигентност за избягване на по-нататъшна алкохолна зависимост. Ние не се страхуваме от алкохола. Алкохолът може да бъде навсякъде около нас без онзи вреден ефект, ако нашата „ДУХОВНА ОСНОВА” е наред и ние имаме двадесет и четири часа точно да упражним тази наша философия. Ние би трубвало, въпреки това, да се страхуваме да пием алкохол, точно както се страхуваме да изпием каквато и да е друга отрова.

    Така ние подкрепяме съзнанието си, с молитва и с душевни ресурси. Бог ни ги дава. Интелигентното използване на мисливни изображения, които се опират на познаването на нашият алкохолен статус, са неоценими в нашето възстановяване от алкохолизма. Ние не се бунтуваме срещу факта, че ние не можем да пием или да използваме отровите принципно.

    Задоволителната трезвост ще дойде лесно, когато ние се научим да поставяме алкохола на мястото му при различните питиета и където по правило стои за нас – сред отровите.

    Членовете, които са неспособни да преодолеят страховете си, като практикуват Програмата на АА, би трябвало да се консултират с техния лекар или психиатър, който ще бъде вероятно в състояние да им помогне. Такава помощ, плюс помощта на Програмата ни, обикновено ни оправя и прави възможна задоволителната трезвост.
    Страхът, който не представлява някаква обсесия, може да бъде коригиран чрез философията, която ни дава Програмата на АА. Страхът не е нищо повече или по-малко от изопачена вяра в негативните неща на живота, и злото, което ни заобикаля.

    Философията на АА не се състои сама по себе си в безпокойство и страх. Като алкохолици, ние бяхме вече веднъж нестабилни заради проблемите и безпокойствата, които изглеждаха невъзможни за излекуване. Духовната страна на Програмата ги отдалечава и на тяхно място идва душевния мир и спокойствието. Ние не се безпокоим повече; ние сме получили духовен отдих. Този отдих се увеличава от ден на ден чрез Бог с признанието и нашата оценка на Неговата помощ и чрез самопожертвователната помощ, която оказваме на другите.
    Нашата противоотрова на страха е вярата, не изопачената и изкривена вяра в страха, но възстановената пълна наша вяра в Бог така, както го разбираме.
    Ние сме открили точно вярата като много ефективен лек при преодоляването на всички страхове, на които алкохолиците са подложени и са зависими от тях.
    Аватар
    katerinaleksandrova
     
    Мнения: 57
    Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 6:54 am

    Re: Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Мнениеот katerinaleksandrova » Вто Юли 17, 2012 12:33 pm

    Гняв

    Няма нито един пример, включен в Дванадесетте стъпки, където гневът да предлага някаква облага. Ние сме доведени да повярваме, въпреки това, че това е вид душевна отрова, която има силата да предизвика объркано мислене и под неговото влияние ние сме много повече склонни евентуално да започнем отново употребата на алкохол.
    Гневът е антагонистичен на нашата философия. Той не зачита здравия разум.
    При възстановяването на един алкохолик „тъпченето на едно място” е налице и прогреса спира толкова време, колкото е позволено на гнева да ни управлява.
    Многобройните степени на гнева, които се движат от възмущението до лудостта, показват разнообразните рискове за членовете, които оставят съзнанието си и действията си под действието на тази силна емоция.
    Следният цитат от Голямата Книга ясно предрича неизбежната опасност за тези от нас, които оставят себе си да бъдат горчиво предизвикани : „ Ако ние искахме да живеем, ние трябваше да се освободим от гнева. Лошото настроение и мозъчното разстройство не бяха за нас. Те може би са съмнителен лукс за нормалните хора, но за алкохолиците, тези неща са отрова."
    Простият анализ на тази емоция би могъл да обуздае нашите бъдещи възможни удоволствия. В тази емоция импулсът за нараняване както на приятел, така и на неприятел, е винаги реална. Изцяло събуден и предизвикан, в края си този импулс има силата да убива.
    Алкохоликът е само човешко същество. Той ще бъде обект на всички човешки импулси и често ще се изправи лице в лице пред обстоятелства, които ще го предизвикват, но алкохоликът не бива да бъде невежа по отношение на вероломната природа на гнева или на деструктивното посегателство на тези импулси, които могат да направят върху неговото възстановяване.
    Съставяйки нашите инвентаризации, ние винаги сме в съзнание, че сме алкохолици, че ние сме болни физически, душевно, и духовно; че ние не сме способни да се възстановим от болестта си чрез нашите собствени усилия, но че хиляди алкохолици преди нас, са осъществили своето възстановяване чрез замяна на техните алкохолишки личности, постигнато чрез АА начина на живот.
    С тази мисъл в главата, ние призоваваме Сила, която е по-Голяма от нас, за да ни води като ние правим изследваща и безстрашна морална инвентаризация на себе си, както се иска от една от Стъпките, необходими за възстановяването ни от нашата болест, алкохолизма.

    Бели петна

    На това място вече е перпоръчително да погледнем лице в лице фактите, въпреки нашето искрено усилие за честна инвентаризация, „всички недостатъци в нашия характер, които са причина да нашите провали”, някои от тях няма да бъдат написани.
    ЗАЩО ? ПРОСТО ЗАЩОТО НИЕ НЕ МОЖЕМ ДА ГИ ВИДИМ.
    Нашето душевно и морално виждане толкова дълго е било заслепено и закрито от алкохолишките уговорки и рационализации.
    Необходимо е празните пространства да бъдат предпазени в нашите инвентаризации от бели петна, които по-късно ще бъдат откривани. Ние би трябвало да не се безпокоим за тези неразкрити недостатъци. Добре е, въпреки това, да бъдем с отворено съзнание за тяхното съществуване и да оставим АА Начина на живот да ги разкрива. Ние след това ги преглеждаме отново да корекция.


    Обобщение

    След като сме решили Бог да ни направлява и сме „оставили волята и живота си” в Неговите ръце, ние отстъпваме от „Ръковната роля” за инспектиране на нашите алкохолишки личности. Ние правим „изследваща и безстрашна морална инвентаризация на себе си”, не като психиатри, а като болни хора, които имат нужда от просто осъзнаване и разбиране на своите болни страни и недостатъци на характерите си – нещата, които Бог ще пречисти или ще помогне да ги надрастнем.
    АА личностната промяна започва точно от такава честна оценка.

    Абзаци от 20 до 40, Глава 5, в Голямата Книга, предлага неизброими дефекти на характера, общи за всички алкохолици, които би трябвало да бъдат изброени в написана лична инвентаризация. От нашите инвентаризации ние научаваме за духовната болест на резентмънти и нечестност; разстройването от ревността, подозрението, самосъжалението, страхът, гневът и фалшивата гордост; нараняващата природа на критикуването, невниманието и отмъстителността.

    Ние обновяваме нашето притъпено и умъртвено съзнание като правим списък на нашите разрушителни, егоцентрични навици.
    Ние развиваме разпознаването на правилното и грешното, като правим наша лична инвентаризация, честна и написана на лист.
    Тази написана инвентаризация може би е границата между трезвостта и новото питие.
    Аватар
    katerinaleksandrova
     
    Мнения: 57
    Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 6:54 am

    Re: Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Мнениеот thlmobile » Съб Дек 15, 2012 3:42 am

    Добрият живот е растящият, развиващ се живот, с постоянно разширяващи се хоризонти, растящ кръг от приятели и познати и все по-големи възможности за полезност.








    __________________________________________________________
    Thl ThL W1 ThL W2
    Аватар
    thlmobile
     
    Мнения: 6
    Регистриран на: Вто Дек 11, 2012 11:17 am

    Re: Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Мнениеот Bicgatepc02 » Пон Яну 21, 2013 3:45 am

    Много хубаво е описан моя живот, преди да започна да пия, беше пълен със срам и притеснения.







    __________________________________________________________
    China products tablet pc brand from china
    Аватар
    Bicgatepc02
     
    Мнения: 3
    Регистриран на: Пет Яну 18, 2013 11:13 am

    Re: Малката_Червена_Книжка_Чтвърта_Стъпка

    Мнениеот longtian006 » Сря Апр 03, 2013 5:13 am

    Хора като теб и останалите братя и сестри в групата в Стара загора са филтъра за всяка нечестна дума, поискала да се прокрадне в пространството. Тя просто усвисва и няма последователи. Благодаря ти за искрената подкрепа.





























    _________________________________________________________
    ThL Smart Phone ThL W7 ThL W5
    Аватар
    longtian006
     
    Мнения: 9
    Регистриран на: Сря Окт 10, 2012 7:31 am

    Следваща

    Назад към Форум на анонимните алкохолици.

    Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

    cron